Monday, November 15, 2010

Tahniah Muaz & Anas



Sabtu lepas, berlangsungnya  Hari Penyampaian Hadiah & Konsert Akhir Tahun Tadika Al-Aqil di Auditorium JOTIC Johor Bahru. Tahniah buat buah hati ayah Muaz dan Anas atas pencapaian yang membanggakan ayah dan ibu. Makin berkobar-kobar semangat kami untuk teruskan agenda pendidikan awal untuk anak-anak. Mungkin apa yang ayah dan ibu mampu beri bukanlah yang terbaik, tapi itulah usaha terbaik kami untuk masa depan kalian, hanya pada Allah SWT jua tempat kami mohon petunjuk dan pertolongan.



Majlis dimulakan dengan bacaan Surah Yaasin oleh pelajar-pelajar KG2 (6 tahun). Subhanallah, kemampuan kanak-kanak memang mengagumkan. Dalam tempoh yang singkat, mereka mampu untuk menghafal Surah Yaasin. Syahdu hati mendengar gema suara-suara 'halus' mengalunkan ayat suci.



Muaz dan Anas turut terlibat dalam persembahan. Setelah hampir sebulan berlatih, Muaz dan Anas berjaya dalam persembahan pentas mereka yang pertama. Kedua-duanya tak nampak nervous pun, ibu dengan ayah yang 'kecut perut' sebab Muaz diberi peranan yang agak berat juga iaitu memimpin nyanyian nasyid Anak Soleh untuk KG1 dan secara ad hoc disuruh memimpin nyanyian lagu Andaiku Tahu (Ungu) bagi tahap KG2. Anas pulak diserap dalam group KG1 sebab 'terlebih semangat' nak perform. Alhamdulillah, persembahan anak-anak kecil memang sentiasa menghiburkan. Apapun semoga penampilan umum sebegini memupuk keyakinan diri mereka dan tak mewarisi ke'gabraan' ayah mereka.





Harapan kami semoga mereka membesar dalam suasana pendidikan yang sempurna. Matlamat kami agar apa yang mereka perolehi hari ini menjadikan mereka insan cemerlang dunia dan akhirat. Semoga mereka semua membesar sebagai generasi yang soleh dan cemerlang di sisi Allah SWT.

No comments:

Post a Comment