Monday, April 6, 2009

Sirih Pulang Ke Gagang.....

Alhamdulillah... dapat jugak ambil sikit masa untuk update blog... sedikit catatan perjalanan menyusuri Bandar Penawar menghala ke Desaru Damai Beach Resort...

Actually aku kena pegi berkursus kat situ, 4 hari, 30/3 sampai 2/4....so dalam kepala nie banyak la perancangan... nak pusing2 kat sekolah... nak ronda2 kat Bandar Penawar... nak pegi Tanjung Balau... nak pegi Batu Layar... nak pegi Teluk Ramunia...tapi yang berjaya aku buat cuma 2 je, ronda Bandar Penawar dengan jenguk Tanjung Balau. Memang dah lama sangat aku tak pegi area sini...bayak sgt perubahan yang di luar pengetahuan aku especially perkembangan sekolah sains & sekolah sukan. Yang menyedihkan, Desaru dah tak semeriah dulu...tempat gokart pun dah tak terjaga...tak tau la, maybe kalau weekend ramai orang...


Hasil tinjauan kat Bandar Penawar, masih seperti dulu...lengang. Tempat aku lepak dgn kengkawan makan sardine bun lepas solat Jumaat pun dah takde...rasanye deretan kedai kat Bandar Tenggara jauh lebih meriah...


Malam ketiga kursus, aku try jenguk Tanjung Balau...terkejut tengok perkembangan kat situ...dah banyak chalet & siap ada jeti... Dari maklumat yang aku dapat tempat tu kepunyaan Perbadanan Johor, tapi tak dapat sambutan...hmm...best juga kalau buat 2nd gathering batch 96 SMKABP kat situ...

8 comments:

  1. perggh lawonya..swimming pool ke tu? kalo nak reuni kat situ kompem kena ada petandingan renang hik3..

    ReplyDelete
  2. gambo tu hotel yang aku stay masa kursus, lanskap cantik tp accomodation kureng sikit, tapi not bad...rate dalam RM120.00 sebilik + breakfast utk 2 org. Best juga, swimming pool bebudak pun ada, nak main bola tampar pantai pun boleh...

    ReplyDelete
  3. ok gak kan kalo buat reu kat situkan.. cantikk jer.. pastu cam menarik...cptlah plan...

    ReplyDelete
  4. tanjung balau here i come...chedin buat proposal...aku sokong 3rd gathering kat sana. 2nd buat kat jb la as discussed ealier...yg ni kita tgu sape3 yg ddk jauh tu balik....

    ReplyDelete
  5. menarik gak..dh lame x g..bt lyr dh x best..tg balau dh ok kn...

    ReplyDelete
  6. Che Din : ko ada round x kat area belakang2 sek kita tu? kesian ek sek kita jek yg suram...yg lain2 gah.

    Tempat pelancongan yg ada ni kira dah meriah jugak le....kalau 3-4 thn lepas lg sedih...Seb baik le tu kaw. jajahan Yb Pelancongan... nampak le sket perubahannya..

    Aku sokong buat reunion.x kisah le kat mana, janji dln Johor.:)

    ReplyDelete
  7. aku tak sempat ronda sgt pun...cuma pegi area bus-stand je...jalan merentas desa kat belakang tu aku x pegi...
    member aku kata banyak kes lemas kat area desaru, tu yang x ramai orang datang...pantai kat situ steep ckit, pastu ombak agak kuat...klu nak pegi situ pun sape yg nk berendam tu x payah la ke laut...swimming pool jer...

    ReplyDelete
  8. kalau korang reuunion kat situ..nanti singgahla smka..tolong sampaikan salam aku kat tangga

    ReplyDelete